Uppdaterade villkor fr.o.m. 2023-09-14 gällande betalning, leveranser, ångerrätt, GDPR.



GODKÄNNANDE AV AVTALSVILLKOR

Genom att kryssa i rutan vid kassan så godkänner du samtliga villkor på denna sida samt att du är fyllda 18 år.

Är du yngre måste din målsman istället göra beställningen åt dig då vi enligt svensk lag inte får ingå avtal med personer under 18 år.



BETALNINGSALTERNATIV

- Swish

- Stripe (Kort och Google Pay)

- Paypal (kortbetalningar)

- Svea Bank (Payson) (inaktiverat under semesterperioder)

  - Delbetalning

    Handlar du för minst 300 kronor kan du välja att dela upp din betalning räntefritt i 3-12 månader!

    Vid köp över 5000 kronor erbjuds även delbetalning i 24 månader.

  - Faktura

    Du får hem varan först och betalar fakturan i efterhand.

    Fakturaavgift: 0 kr (= ingen fakturaavgift)

    Observera att fakturan endast kommer via e-post och att avsändare och betalningsmottagare är Svea Bank (Payson)

  - Med kreditkort eller betalkort

    Du kan betala med ditt kreditkort eller betalkort via Svea Bank (Payson) eller Paypal

  - Via Internetbank

    Du kan betala via din Internetbank precis som när du betalar dina vanliga räkningar.

Alla varor och tjänster är Dynky Tradings egendom tills dess full betalning har erlagts.

Priserna på Dynkys hemsida visas inklusive moms. Priserna är angivna i svenska kronor.

Inom sverige finns det alltid ett gratis fraktalternativ. Då bestämmer Dynky fraktsätt.

Ibland finns ett snabbare eller bättre fraktalternativ då du får betala för frakten.

Försändelser utanför Sverige debiteras med verklig fraktkostnad. 



OUTHÄMTADE PAKET

Om du inte hämtar ut ditt paket hos ditt ombud och det skickas i retur till oss kommer vi att debitera dig 300kr i retur-hanterings-kostnad. Vi gör också ett avdrag på 20% av produktens värde vid en eventuell återbetalning till dig. 

Från och med 2021-09-01 debiterar DHL en förvaringskostnad om paketet ligger kvar hos dom 4 dagar efter avtalad leverans.

Exempel. Du beställer något av oss som skickas med DHL och som du avtalar att du vill få hemleverat eller tänker avhämta den 10e i månaden. Om då paketet ligger kvar hos dom den 14e i samma månad kommer dom att debitera oss dygnshyra. Priset beror på vikt och storlek på paketet men minst 100kr/dygn.

Detta är ingenting vi kan påverka. Om vi blir debiterade hyra för att ditt paket ligger kvar hos dom så måste vi debitera dig samma kostnad. Detta är inte på något sätt förhandlingsbart.



LEVERANSER 

OBS! Under semestertider gäller inte nedanstående leveranstider. Då får du istället 15% rabatt för att du får vänta på din beställning

Din order börjar behandlas omedelbart efter din slutförda beställning. Varor som finns i lager levereras normalt inom 24 timmar och skickas via Postnord när försändelsen väger upp till 2 kg.

Försändelser på över 2 kg skickas med Bring, DHL eller Schenker beroende på vikt och destination.

När du har fått din leverans är det viktigt att du inom 8 dagar kontrollerar att det stämmer med vad du har beställt.

Nedladdningsbara filer som noter, mp3-musik och spel

För att ladda ner dina köpta noter, mp3-låtar eller spel följer du dessa enkla steg när du har avslutat ditt köp här i butiken.

1) Logga In på  ditt konto (om du inte redan är inloggad)

2) Klicka på Konto

3) Klicka på Nerladdningar

4) Klicka på din fil och ladda ner den till din dator



ÅNGERRÄTT

”Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Du får öppna en förpackning för att undersöka en vara, men öppna den försiktigt tills du vet att du vill ha varan. Du får inte bryta plomberingar. Om förpackningen är förstörd i onödan kommer vi att göra ett avdrag då varans väre har minskat.

Varan måste skickas inom 14 dagar från det att du gör ditt ånger. 

Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.”  Här finns Konsumentverkets ångerblankett vid hemförsäljning.

Undantag från informations­skyldigheten och ångerrätten

Vid distansavtal och hemförsäljningsavtal har du inte någon ångerrätt om du köper livsmedel eller andra varor för ett hushålls löpande förbrukning – det kan till exempel vara varma chips, kryddor, hushållspapper, tvättmedel eller eldningsolja – under förutsättning att varorna levereras hem till dig eller till din arbetsplats och näringsidkaren normalt kör ut varorna i ett distributionssystem.

Ångerrätten gäller inte produkter som är tillverkade speciellt för dig eller specialbeställda åt dig och som normalt inte finns i vårt sortiment.

Undantaget gäller inte vid utkörning av varor i enskilda fall. Det här undantaget gäller bara informationsskyldigheten och ångerrätten. Lagens övriga regler gäller för ditt avtal.

Vid distansavtal föreligger inte heller någon informationsskyldighet för näringsidkaren och du har inte heller någon ångerrätt om avtalet avser transport, servering, catering eller en liknande tjänst. Detsamma gäller kulturevenemang, idrottsevenemang eller någon annan liknande fritidsaktivitet, om näringsidkaren i avtalet åtar sig att tillhandahålla tjänsten på en bestämd dag eller under en bestämd period. De här undantagen gäller bara informationsskyldigheten och ångerrätten. 

Lagens övriga regler gäller för ditt avtal.

Vid distansavtal om varor och icke finansiella tjänster har du inte ångerrätt om:

- tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke.

- hygienartiklar som underkläder, kroppsvård och tandborstar mm.

- varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, ... tex. e-noter, e-böcker, mp3-böcker, mp3-låtar,  eller noter som har levererats via webben/email. Dessa räkna som tjänster och får alltså inte återlämnas.

- förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagning eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering,

- avtalet gäller tidning eller en tidskrift på papper,

- avtalet gäller vadhållning och andra lotteritjänster.

 

- Du kan inte provspela en cd-skiva och sen returnera den.

- Du måste bifoga en kopia på din faktura med fakturanummer/ordernummer så att vi vet vad returen gäller.

- Du måste själv stå för returfrakten till oss och du kan inte skicka mot postförskott eller liknande.

För att ångra en vara skall du först skriftligen meddela oss via order@dynky.se eller SMS till 076-686 42 79.

Efter att vi svarat skickar du varan till:

Dynky Trading

Rickards väg 31b

791 47 Falun

order@dynky.se

Garanti

Garantitiden skiljer sig åt mellan olika produkter, detta specificeras i produktinformationen. Garantiärenden hanteras olika beroende på vilken vara det gäller. I vissa fall hanteras garantin av fabrikanten och i vissa fall av oss.



GDPR

Som du säkert redan vet så finns en ny dataskyddsförordning som ersätter den gamla PUL-lagen.

Den heter GDPR (General Data Protection Regulation) och gäller från den 25 maj 2018.

I stort går den ut på att du som privatperson eller enskild näringsidkare förekommer i ett dataregister som t.ex. kund eller medlem mm skall ges större kontroll om vad vi får spara och behandla för uppgifter om dig. Vi skall också berätta för dig vilka uppgifter vi har och varför vi behöver dom och hur länge vi sparar dom.

Det finns dock undantag i detta då bokföringslagen kräver att vi som företagare sparar verifikationer och underlag för bokföringen i 7 år. Bokföringslagen gäller då över dataskyddsförordningen. Det innebär att även om du raderar dig från vår webshop så har vi underlag kvar i vår bokföring under 7 år.

Du kan t.ex. begära att få bli raderad från vårt register. Du kan dels radera dina uppgifter själv genom att logga in på ditt eget konto och välja att radera.

Om du endast har handlat som gäst så har du inget konto och kan inte radera några uppgifter själv.

Du kan dock alltid maila till oss så svarar vi dig inom 24 timmar under kontorstid på vardagar.

Maila då till gdpr@dynky.se så plockar vi fram vilka uppgifter vi har om dig och raderar det som du önskar (inom lagens regler).

Vilka uppgifter har vi om dig, och varför?

Vi har ditt namn, (ibland födelsedata), adress, telefonnummer/mobilnummer och e-postadress då det är nödvändiga uppgifter för att vi skall kunna skicka produkter till dig som du beställer samt att kunna ge dig leveransinformation via SMS och e-post. Utan mobilnummer och/eller e-postadress skulle vi inte kunna skicka dina varor fraktfritt som vi gör idag eftersom brevavisering kostar extra för oss.

Om du har ett konto hos oss så har du ett lösenord. Det lösenordet är krypterat och vi kan själva inte se det.

Vi använder också e-postadressen och SMS för att göra utskick till dig om kampanjer mm. Här kan du dock, och har alltid kunnat välja att inte få några utskick från oss. Detta respekterar vi förstås.

Som kund hos oss kan du alltid känna dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter.

GDPR ställer högre krav på oss som företag, vilket vi ser positivt på. Det innebär dock ingen märkbar skillnad för dig som är kund. Vi värnar redan om din personliga integritet och anser att det är viktigt att hålla en fortsatt hög skyddsnivå för dina personuppgifter.

Hör av dig till oss om du har några frågor med anledning av detta eller om du har några invändningar mot vår behandling av dina personuppgifter.

Uppgifter som vi INTE har om dig.

Du kanske har angett din födelsedag men vi(Dynky) har INTE ditt personnummer. Har du lämnat ditt personnummer vid ett köp så är det till betalningsföretaget som t.ex. Swish, Stripe, Svea Bank (Payson) eller Paypal (inte till oss).

Vi har INTE några kontokorts- eller bankkontouppgifter.

Vi har INTE några uppgifter om ditt Swishkonto förutom ditt mobilnummer men naturligtvis inga lösenord.

Alla betalningar går via Swish, Stripe, Svea Bank (Payson) eller Paypal och dom får också tillgång till ditt  namn, adress, telefonnummer och e-postadress från oss för att betalningen skall kunna utföras.

Vi kommer löpande att se över vilka uppgifter vi har kvar om våra kunder och efter hand som dom blir onödiga eller felaktiga så kommer dom att raderas.

Tveka inte att kontakta oss om du vill fråga något om vilka uppgifter vi har om dig.

Skicka då mail till gdpr@dynky.se så hör vi av oss så snart som möjligt.

Uppgifterna vi har om dig säljer vi ALDRIG vidare till 3:e part.

Vi använder dom endast i vår egen verksamhet.

Vår egna verksamhet är Dynky Tradings websidor och funktioner så som. Dynky.se , VarmaChips.com , Lunchguiden.nu , Daladansen.se , Biljettguiden.com.

Däremot måste vi ju lämna ditt namn, adress, telefonnummer och e-postadress till fraktbolagen så som t.ex. Postnord, Bring, DHL och Schenker mm för att kunna skicka varor till dig.



Om Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation från den 25 juli 2003 ska den som besöker en webbplats informeras om vad cookies används till och ges möjlighet att vägra sådan användning.

En cookie är en liten textfil med information som underlättar ditt besök på vår webplats. Denna textfil läggs på din dator.

Vi använder cookies på vår webbplats för att shopen skall fungera tillfredsställande.

Om du inte accepterar användandet av cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar. Men det innebär också att du inte kan använda vår webbutik.

Dynky Trading

Rickards väg 31b

791 47 Falun

Telefon: 023-352 00

E-post: order@dynky.se

Support:

E-post: support@dynky.se

SMS: 0766864279

Företagets org: 610213-7111

VAT: SE610213711101

Så snart vi mottagit din returnerade vara kontrollerar vi att den är i nyskick, oanvänd och att inga plomberingar är brutna. Därefter betalar vi ut dina pengar på lämpligaste sätt, tex bankkonto eller utbetalningskort. 

  

GODKÄNNANDE AV AVTALSVILLKOR

Genom att kryssa i rutan vid kassan så godkänner du samtliga villkor på denna sida.